2023. május 5., péntek

Anyák napján

"Szemed tükre mint a gyémánt,
úgy tündököl, úgy ragyog…
elmondtad már milliószor:
legszebb kincsed én vagyok.

Mesét mondasz lefekvéskor,
simogatsz, ha felkelek,
s hogyha néha úgy visítok,
hogy az ég is megremeg,

kifürkészed, mi a gondom,
megtörlöd a szememet,
hiszen tudod, mindent megold
az anyai szeretet.

Elnézted, ha céklalével
pacáztam az ebédnél,
s éjjel, hogyha lázas voltam,
borogattál, meséltél.

Ápolgattál, pátyolgattál,
így telt sorra napra nap…
most már tudom, hogy az anyák
éjszaka sem alszanak.

Te vagy az én őrangyalom,
hogyha hívlak nem késel.
Tudod anyu, úgy szeretlek…
nem mondhatom elégszer."
(Mentovics Éva:Az én anyukám)

Május első vasárnapja Anyák napja. Ezen a napon az édesanyákat köszöntjük, az anyaságról emlékezünk meg. Iskolánkban pénteken délután tartottuk ünnepségünket, ahol versekkel, dalokkal, virággal, kedves kis ajándékkal köszöntöttük az anyukákat és a nagymamákat.

Köszöntjük az édesanyákat!

"Mit tehetnék érted, hogy a szívedben öröm legyen..."

"Mit tehetnék, áruld el nekem..."

"Anyák napján téged virággal köszöntlek és csak annyit
mondok anyukám szeretlek."

Voltak vidám...

...és megható pillanatok

A nagymamákat is köszöntöttük

Ez én vagyok?

Anyával

Nagymamákkal

Nagymamának

Tarka rétről kanyargós út
szalad be a vadonba.
- Ünnep van ma, ünnep van ma! -
Kismadár is dalolja.

Nyári lombok hajladoznak,
tarka lepkék szállnak.
Mit adjak e szép ünnepen
az én nagymamámnak?

Ez a színes virágcsokor
elsuttogja halkan,
amit neked nagymamám
mondani akartam.


(Az ünnepségen készült fotókat megnézhetik, ha ide kattintanak, illetve megtalálhatják a Képgalériában.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.